måndag 28 september 2009

Still alive! | kl. 23.21

Nåja, ska jag berätta lite om mina eskapader idag då. ;)
Jag skulle ju köra syrran till bussen som for kvart över 2, och det var första gången jag skulla köra inne i Vasa, så jag var ju lite nervös för det också. Men det som var det verkliga problemet var att de har byggt en ny buss station/tågstation här, och dit har jag bara varit 1 gång förr. Nåja, vi körde iväg ca 5 före 2, men när jag skulle svänga in till buss stationen märkte jag att man inte fick köra ditåt. Nåja, vi har ännu en kvart på oss tänkte jag, så jag körde lungt förbi och svängde upp mot stan på den närmsta vägen jag kunde. Men på den vägen så kom man till en annan, och då kom man till den gamla busstationen. Jag körde förbi där och tänkte att kanske jag ser bättre var man kan parkera om jag kommer från ett annat håll. Det gick inte så bra det heller. Jag började få lite brottom för klockan tickade iväg.. Det hela slutade med att vi parkerade på en liiiten ruta (tur att vi har liten bil!) vid den gamla buss stationen och sprang till den nya, eftersom att klockan var 14.14, och bussen skulle avgå 14.15! När vi kom så nära att vi såg buss stationen såg vi också att bussen just började åka. Både syrran och jag sprang så fort vi orkade och viftade med armarna för att busschauffören skulle se oss och stanna. Till sist såg han oss, skrattade och stannade. :D Tack för snälla busschaufförer! Men jag hade nog tur att det inte var några poliser som såg mig idag, för jag körde kanske inte riktigt efter alla regler (följde inte riktigt trafikljusen...). Och jag hoppas verkligen att jag inte behöver vara med om detdär några fler gånger (mamma (om du skulle råka läsa detta) jag lovar att skärpa mig i trafiken)!

Nåja, nu blir det nog att börja sova, för jag är trött! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar