måndag 26 oktober 2009

Fattig studerande | kl. 14.15

Hade egentligen bara skola 9-10(?) idag men lämnade i skolan efteråt också och hjälpte madde med att ta ut löshåret, och sen färgade vi min slinga i pannluggen, så nu är den inte daskig rosa längre utan nu är den ganska starkt.. lila? typ. Sen har jag varit till Siwa en sväng och handlat. Hade bara 4.75€ att leva på denna vecka, men klarade mig på 3.55€, har blivit ganska bra på att hushålla med pengar om jag får säga det själv.. x) Kvalitén och mängden på mat behöver vi ju inte tala om sen men iaf.. :D

Tror jag ska försöka låna brorsans bil i helgen en dag och åka med den gamla bruna soffan till ekorosk om sami går med på det. Tänker inte slarva med oss 4 soffor (varav 2 onödiga) nästa gång vi flyttar! Ska dessutom ha mamma att kolla på öt i helgen (själv är jag knappast hemma och vi har inga dagstidningar vid samis) om det finns några passliga lägenheter, o då ska vi ringa medsamma(!) så vi kanske hinner och titta på nån i helgen. :)

Fick ju fixat en modell till imorgon också! :) Löste sig på bästa sätt, för jag får ha Madde som modell, så nu kan jag kolla igenom hennes kläder ikväll o säga vad hon ska ha på sig, och imorgon är det bara att sminka och färga henne då. :) Tyvärr har jag glömt mina sminkpenslar vid samis men hoppas att nån har som jag får låna..

Nåja, nu blir det mellanmål med smörgåsar och film, och sen mat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar