söndag 1 november 2009

Julklappar, tack! | kl. 22.45

Faktiskt så är det ju bara 7½ veckor fram till jul, så nu får man nog börja sätta ihop en julklappslista (och hoppas att mamma ser den sen). :D Jag börjar nästan känna mig vuxen också när jag tänker på vad jag helst vill ha - nästan bara hushålls grejer!

- OBH Nordica mixer (39.95€ NetAnttila)
- Handdukar, badhanddukar (20€ såg ett erbjudande i.. Ellos?)
- Bordslampa ev. x2 (10-20€ Clas Ohlson, Hemtex)
- mini plattång + kräpptång (30€ skolan)
- Bordsduk, löpare
- Damsugare

Fast egentligen är ju nästan allt sånt som jag själv vill välja färg och form på, så kanske det skulle vara bäst att handla julklappar åt sig själv? Bara man skulle ha pengar.. Men jag får ju åtminståne lite tillbaka från skatten i december, så då kanske man har råd att köpa nåt iaf. Brukar annars inte köpa julklappar åt vänner och jag förväntar mig inga av dem heller. Tycker mest bara att det är onödigt och pengaslösande då man ändå inte vet vad de vill ha/behöver och då köper man nåt onödigt som aldrig kommer till användning.

Jag har tänkt att jag ska börja spara pengar nu, så skulle jag och sami åka nästa sommar/höst till Ikea och handla en massa. Skulle vilja ha nya glas och olika förvarings grejer åtminståne, och jag har aldrig varit till Ikea, men tror man skulle hitta mycket därifrån. :)

Men nu ska jag ta och börja sova så man orkar med Hakanit(?) kurs imorgon från 9-17. Bye.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar