torsdag 24 december 2009

Julhälsning | kl. 20.58

Redan imorgon kl 16.06 åker vi hem från Lahti, dehär dagarna har gått jättefort! Igår gick vi mest i butiker ( vi fick varsin 50€ av samis mamma + hennes pojkvän i julklapp och det var väldigt bra tajming eftersom mina egna pengar börjat sina). Handlade ändå inte just nånting, bara hårspray, sminkborst rengöring och en fotobok. :)

Det känns nog ändå lite konstigt att inte vara hemma med familjen på julafton, detta är första året som jag inte är där hemma. Jag har bara fått 2 julklappar av mamma och pappa än, men jag har fortfarande 4-5st där hemma som väntar på mig. ;) De jag fått är "Stora boken om att skaffa och leva med hund", vilket passar jättebra då jag är så otroligt hundsjuk. Sen har jag också fått en jättefin ram + två ljus. :)

Jag beställde dessutom 3 julklappar till åt mig själv idag som jag velat ha länge. Jag har den första "systrar i jeans" pocketen, så nu beställde jag 2:an, 3:an och 4:an också från Adlibris.com :) 4,20€ styck så det var inte så hiskelit dyrt. :)

Jag är inte så super säker längre på att det är en Pomeranian jag vill ha. Jag har börjat se lite på dvärg pinscher nu också och de är nog så söta. Men de har ganska stora motsatser Pomeranian är långhårig och fluffig, medan pinschern är korthårig och ser ganska spinkig ut. Pinschern kan också vara väldigt bestämd av sig och man måste verkligen sätta gränser, men så är det ju nog nästan med alla hundar, de är bara lite olikt envisa med vad de vill och hur långt de går för att få det. Nåja, jag har väl troligen nog tid på mig att bestämma mig ännu.

Jag tror inte att jag ska dricka alls imorgon. Melody inträdet är ju 20€ så dit tänker jag iallfall inte gå, och då känns det lite onödigt att dricka alls om man ändå inte ska ut. Netti puben är inte samma sak för där kan man inte dansa. Dessutom kommer vi till jeppis 20 före 9 så det blir då också så sent innan man hinner börja, om man inte börjar dricka redan på tåget förståss. Ne, jag tror det blir en nykter juldags-kväll i år också.

Men nu blir det ännu lite film o sånt. :) GOD JUL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar