måndag 28 december 2009

Nyår? | kl. 19.40

Mellandagsrean har redan börjat men jag har ännu inte hunnit ut och kolla vad butikerna har att erbjuda iår. Men imorgon blir det ändring på det; jag, syrran (bara hon slutar bete sig som en liten tjurig fjortis) och kusin-elin ska till Kokkola och se om vi hittar nåt. :) Fast vi kommer säkert att åka först mot eftermiddagen, för jag ska ha hem Sami på samma gång när han kommer från tåget. Det blev ingen lång Kajaani vistelse för honom denhär gången, han åkte dit igår och kommer hem imorgon. :P

Jag är inte alls säker på att jag kommer att dricka på nyår nu heller. Usch vad jag har blivit tråkig. :P Men det känns bara som att jag absolut inte har lust, och eftersom att festen dit vi ska är en bit från stan så skulle jag lika bra kunna köra så slipper man att antingen gå i kylan eller betala taxi. Jag tror ändå inte att jag skulle gå in på krogen sen eftersom att inträdet säkert är jättedyrt och det känns ganska onödigt att betala så mycket för att gå in till en överfull lokal där man inte ens ryms att röra på sig. Dessutom skulle jag hellre spendera pengarna på kläder imorgon som man kan använda länge än dricka som tar slut på ett par timmar.
Det känns ganska konstigt att det är nyår om ett par dagar och jag har inte ens fått julkänslor än.. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar