torsdag 14 augusti 2014

Inomhus till slut

Tjaa allt har väl inte gått helt enligt planerna idag.. Började med att tåget jag skulle ta vidare från Tammerfors redan hade åkt när vi kom fram, så fick sitta o vänta på nästa tåg. När jag sen väl kommit fram till Åbo o hittat lägenheten så slipper jag inte in..!? Tydligen var även extralåset låst o jag hade ingen nyckel med till det.. Fick försöka börja fundera ut andra övernattningsalternativ men så ringde jag åt disponenten(?) Så han fick komma o låsa upp. Han var inte säker på att han hade  rätt nyckel heller men sa typ "toivotaan parasta" och så funkade den som tur..! Hade väl fått lägga mig på en parkbänk annars..? ;)

Hann sen gå i butiker ca en timme och gick sen via  Siwa och Subway tillbaka. Jättebra o fin lägenhet har syrran o hennes kompis hittat, här kommer ni nog trivas bra tror jag!

Nu lockar syrrans säng och förhoppningsvis löper allt på lite bättre imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar