tisdag 30 december 2014

Årsresumé 2014 del 1

vintern - våren 

Året började med en massa träning, äntligen började jag tycka att jag såg lite resultat! Dessutom började jag studera till närvårade - ett beslut som jag är glad att jag gjorde även om jag bannas över uppgifterna ibland! Började även på 2 nya jobb under januari månad, men fick så småningom så mycket jobb på det ena jobbet (där jag jobbar nu) att jag var tvungen att avsluta det andra efter ett par månader. 


I februari for jag med på S's familjs årliga lapplandsresa efter att ha bojkottat den ett par år. Är inte speciellt förtjust i snö o kyla överlag och konstaterade i efterhand att jag gott kunde ha lämnat hemma från resan (vilket jag kommer göra 2015), men det var väldigt skönt att slippa tänka på jobb och skola i en vecka. Var väldigt stressad och mådde inte speciellt bra psykiskt under våren (vilket inte många vet om ens) så var ganska slutkörd mellan varven.


I mars kämpade jag på med skolan och praktiserade även på dagis, samtidigt som jag jobbade helger på vanliga jobbet, om jag nånsin råkade vara ledig hade jag typ feber. Hade inte mycket ork för träning men kämpade mig igenom 2-3 pass i veckan ändå. En rätt så jobbig månad, men samtidigt lärorik. Sami började bygga utegymmet på bakgården.


I april fick jag äntligen färdigt praktiken och fortsatte jobba med minnessjuka. Fick mer ork för träning och körde på i ganska hög takt både utomhus och på gymmet.


Spenderade valborgsmässoafton i goda vänners lag med grillning o smått o gott hemma hos oss. I början av maj kom en snabb takatalvi men mot slutet av månaden var det så varmt att vi sov en natt på villan med syrran o Jimmy! I början av maj köpte jag en till cykel att ha i träningssyfte.


Överlag skulle jag summera våren som väldigt lärorik, började ju studera nåt jag är intresserad av, men också väldigt jobbig o stressig emellanåt. Är glad att jag alltid har Sami vid min sida som jag verkligen kan berätta vad jag känner o tänker för. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar