tisdag 2 december 2014

Dags för rådgivningsbesök

Idag är enda dagen på hela veckan då jag faktiskt har nåt inplanerat! Idag är det nämligen dags för vårt 2:a rådgivningsbesök! Har ju varit på inskrivning och ultra tidigare men ännu inte träffat "vår" rådgivningstant än då hon var på semester senast, så det ska bli kul! Vad går man ens riktigt igenom på rådgivningen? 
Känns som att jag har noll koll på dethär med att vara preggo ibland.. 

Tänkte dessutom fråga efter om nån av mina läsare råkar veta, finns det nån jumppagrupp enkom för gravida som ordnas här i Jakobstad? Skulle vara intresserad av t.ex. pilates och yoga speciellt, men vet inte om alla övningar i "vanlig" pilates/yoga är bra för en preggokropp? Eller är det helt ok? Anyone who knows? Sen skulle jag nog vara intresserad av andra sorters grupper också, t.ex. vattenjumppa.

Första bilden ever på vår lilla bebis :')


6 kommentarer:

  1. Fråg vi rådgivningen! Hon berätta iaf åt me att di har vattengympa åt gravida :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo fick veta att vettenjumppa vid Östanlid börjar igen 13.1 så de menar ja fara på! Kanske du kommer med? ;)

      Radera
  2. Hehehhe jag tyckt de sto "baby partajar" ja ba mhm di vill redan inför party i hens liv

    SvaraRadera
  3. Det finns joga och vattengympa för preggosar. Dock så vet jag inte när var eller hur för är själv int intressera av sånt :) men det jag vet är att vanlig joga/pilates rekommenderas INTE åt gravida kvinnor :) rådgivningstanten vet nog, så fråga där!

    SvaraRadera
  4. Mama shape up vid Studio Z är för nyblivna mammor och gravida:)

    SvaraRadera