fredag 19 december 2014

De senaste dagarna

Igår innan vi for till Kokkelby fick Carro the allmighty för sig att vi skulle baka cheesecake, så då blev det så! Jag har ju alltså aldrig i mitt 23 åriga liv lagat cheesecake förr, men det var ju faktiskt inte så svårt som jag trodde det skulle va heller!


Idag skulle jag ju börja dagen med att städa.. Nå, typ halv 10 imorse skickade en kompis o frågade om jag hade tid att gå på café. Visst hade jag det. Spydde x2 innan bara så var jag redo! Fixade sen sista julklappen till min sida av familjen då vi kommer har julafton redan nu på söndag. S o jag kommer ju vara i Öja (skulle egentligen va i Saarijärvi men blev ändrade planer) på julafton och brorsan + sambo far till Tallinn över jul, så vi tar det lite i förtid hos mamma o pappa iår. Nu är klockan 6 på kvällen och allt jag har åstadkommit i städväg är att städa lillwc'n och dammsugit. Går lite trögt dethär.


Mitt lilla troll Pendi har plötsligt blivit en famnhund. Vet inte om det beror på att hon löper, men hon har aldrig blivit famnig förr av det, eller om hon faktiskt vet att nån växer i mig (låter ju helt sjukt att nån växer i mig, typ va!?)..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar