söndag 28 december 2014

Preggofrågor - Snart halvvägs

Fortsättningen av dagen blev inte lika pissig som början som tur! Syrran kom hit o lagade mat o bakade (lyx! borde anställa nån som gör det på heltid..) medan jag städade stugan, o sen kom Carro, Lo och Sofia hit på en kaffekopp o preggosnack! :)

Fick en fråga av Janica som jag tänkte ta upp o svara på såhär på kvällskvisten när jag sitter o mår dåligt över all choko jag nyss tryckt i mig..!


Alltså jaa jag längat såå till nästa ultra som är om 2 veckor (dvs 12.1)! Hoppas verkligen att det visar sig vad det är för sort! Känns ännu ganska overkligt tycker jag att jag har en bebis i magen, går ibland till kylskåpet o tittar på ultra bilden o ba "har ja faktiskt hedee i maga!?" så kanske det blir lite mer "på riktigt" då när man vet lite mer vad det är för en som ligger där! 
Har inte funderat så mycket på om vi ska berätta vad det blir eller ej men såhär spontant känner jag ju nog att JA, hur skulle jag orka hålla det hemligt!? 

Jag har ett flicknamn som jag haft på klart flera år redan, så ploppar det inte plötsligt upp nåt ännu bättre som vi fastnar för så lär det väl bli det om det är en flicka! Pojknamn är jättesvårt! Men vi har 2 namn som vi har funderat lite på som vi båda trivs med, men får se med det också, mittiallt kommer det fram nåt bättre! Kan säga så mycket som att flicknamnet är åt finskare hållet o pojknamnen åt svenskare. :)

Jag och Sami har hela tiden sagt att vi tror att det är en flicka, ända sen början har det känts så, men verkligen typ ALLA andra tror att det är en pojke, förutom en på jobbet som sa att om jag ännu mår dåligt på morgonen såhär långt i graviditeten så är det nog en flicka, men då när alla andra tror att det är en pojke har ju jag också börjat fundera att kanske det kan vara det..!? heheh folk hjärntvättar mig. Har absolut ingen skillnad vad det blir, bådadera är lika välkommet men det finns ju så söta sommarklänningar åt flickor i butikerna att titta på..! (visst kan man väl sätta klänning på en pojke också men så traditionell o inskränkt är nog jag att jag inte skulle lägga det på min son om han inte själv medvetet väljer att bära det.. ;))

Att vi snart är halvvägs tycker jag känns helt SJUKT! Det har gått så fort! Jag har alltid föreställt mig att en gravid kvinna i 5:te månaden har liksom enorm mage o bara typ vankar fram som en anka, o här sitter jag med en mage som bara ser lite stinn ut emellanåt.. Men hinner väl säkert bli trött på den sen i slutet ändå så får väl vara glad så länge den är så liten att den inte är i vägen, hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar