onsdag 10 december 2014

The story about me and Carro - How it all began

Sitter här denna vackra (?) onsdakväll o har lite svårt att hitta tidsfördriv så tänkte att jag kan svara på denna enkla kommentar som kom in nyss av min kära läsare Anonym!


Here comes the love story!

(Carro har nog tagit upp dethär på sin blogg nångång men jag har aldrig skrivit min version så här kommer den!)

Det är faktiskt så enkelt som att vi lärde känna varandra genom bloggarna! Jag läste hennes tidigare blogg slaviskt (ok nu säger hon väl upp vänskapen med mig när hon märker att jag är en stalker, tack för denhär tiden Carro!) när hon skrev om fester, karar, pinsamheter o allt sånt, hon har ju ett sånt roligt sätt att skriva på så man kan inte hjälpa att fastna! 

Första gången jag o syrran pratade med Carro var faktiskt ett såntdär pinsamt "hej jag brukar läsa din blogg den är jättebra okej hejdå!" moment vid Olearys, haha.

Sen när hon blev en preggolady o ändrade vinkeln på bloggen så hängde jag ju med där också, fastän jag varken var preggo eller mama. Kommenterade lite emellanåt o det var väl den vägen hon fick upp ögonen för mej (heheh låter no som vi sku ha värsta relationen på gång)! Så en dag fick jag plötsligt ett jätteroligt meddelande på fb, av självaste Carro! För ganska exakt ett år sen märkte jag nu!


Så ja, några dagar senare for jag dit på kaffe med henne o hennes bebisbula, tänk att det var Lo som låg där i då! Sen hade vi inte kontakt på en stund enligf min fb chatt-historik, och sen var jag dit en gång i somras då Lo var liten bebis o sen dess har vi umgåtts ganska regelbundet! Och nu sen jag blivit preggo träffas vi nästan en gång i veckan!


Jaa, ni ser ju att det nog lönar sig att vara vän med Carro

Så från att bara ha varit en vanlig stalker på hennes blogg är hon nu en av mina närmsta vänner! Det lönar sig att våga ta kontakt med bekanta/okända som man vill lära känna bättre! Man kan aldrig ha för många vänner!

6 kommentarer:

  1. Men haha! Ja skrev ju typ igår på bloggen at ni INT ska få prestaionsångest över bakningen då ja kommer på besök, Omar godie e ju också SUPERGOTT till kaffe...... ;) :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa men hallå no får man de ändå. :D Kanske int om man vet att man nog e bra på att baka men om man int kan alls! ;)

      Radera
  2. JOOO! Vi har bak-dag nå dag nästa vecka!! VISST?? Vi kan baka cheesecake och typ nå go saltpaj *smiley med hjärtögon*

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahah jajajtå! E ledig onsda-lörda nästa vecka! :D

      Radera
  3. *Far och köper ingredienser och ett förkläde åt dig*

    SvaraRadera
  4. Hehe va gulliga ni e *smiley me hjärtaögon*

    SvaraRadera