fredag 16 januari 2015

Fredagsmagen 21+0

Fredag återigen! Dagens suddiga magbild varsågoda:


Nu har S fixat stationära datorn så nu betyder det att alla de senaste magbilderna är på bärbara o jag orkar inte flytta över för att kunna jämföra, så idag får ni jämförelsebild från lite längre tillbaka, men på så sätt ser man ju också större skillnad. 


För övrigt känns det som att preggoproblemen avlöser varann lite, illamåendet har blivit bättre o har klarat av flera morgonskiften utan problem, MEN, istället har jag fått ett nytt problem, nämligen foglossningar. 

Har ett par dagar haft ont på framsidan i blygdbenet när jag går men inte tänkt desto mer på det, men igår eftermiddag och kväll hade jag också riktigt ont i korsryggen mot vänster sida.. Ingen ställningen kändes bra, varken att ligga, sitta eller stå. Tänkte att det bara är vanlig ryggvärk som jag brukar ha fastän det inte kändes riktigt lika, men googlade hur foglossningar känns sen innan jag skulle sova o de beskrevs ju precis så som jag känt! Tog flera timmar innan jag fick nån sömn pga smärtan o sen när man äntligen somnat börjar Pendi rojva omkring o vill ha leksällskap kl 3.. = ingen glad preggolady in tha house.

Så nu har jag pratat med rådgivningen imorse o ska dit kl 11 för att prova ut ett stödbälte, så hoppas jag att kvällens arbetsskifte ska gå någorlunda smärtfritt. Hur det sen ska gå att sitta i bilen fram o tillbaka till Tammerfors o vandra runt på Ikea imorgon är en annan femma..

8 kommentarer:

  1. Sami får skutta dig i rullstol helt enkelt! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahah jaa alltså redan då man e o handlar i Prisma känns e ibland som att he sku behövas.. :D Huhhu får no si va dehär blir till.. :p

      Radera
  2. Oj neeee :( Foglossning är det värsta! :( Jag kunde ju knappt gå 3 meter utan att behöva pausa när min foglossning var som värst :/ Hoppas det lättar med bältet, för mig hjälpt int bältet ett skit >:(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hoppas verkligen e sku hjälp fö mej så int man sku måst gå o ha sjukt hela tiden.. :(

      Radera
    2. Jaa! jag håller tummarna för att det hjälper för dig :) Foglossning är inte något jag önskar ens åt min värsta fiende! Ps. Vi kommer köpa en howard soffa istället, så ni behöver inte köpa nå överdrag åt oss från Ikea! (Y)

      Radera
  3. Jag hade jobbig foglossning(i vecka 13 kunde jag inte alltid gå) och för mig hjälpte träning! Motionscykel, rygg-, mag-, och rumpträning. Tänk på hållningen, undvik att stå framåtlutad, lämna städningen åt någon annan, vila när det behövs. Att ligga med en kudde mellan benen kan hjälpa lite mot smärtan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har faktiskt tänkt återuppta träningen lite nu när vågen börjat stå på rätt sida om startvikten, så ska se om det funkar, tack för tipset! Att inte stå framåtlutad känns lite omöjligt då jag ju jobbar som vårdare o hjälper klienterna med typ allt, ta sig upp ur sängen, wc besök, klädombyten osv.. nästan allt kräver ju att man står framåtlutad o ofta går det så snabbt att man helt enkelt glömmer att huka/böja sig på rätt sätt. :/

      Radera