torsdag 1 januari 2015

Välkommen 2015

Jag tog o snattade Carros lista bara för att komma igång lite med det nya bloggåret!


Hur firade du nyårsafton?
Första delen av kvällen spenderade jag på jobbet o skålade i Pommac innan klienterna for i säng. Sen for jag via ABC och sen hem o låg på soffan med chips och en alkoholfri cider o kollade film med Sami och Pendi (som var måttligt intresserad).

Vem pussade du på tolvslaget?
Sami! 
Och sen Pendi på huvudet mot hennes vilja..

Vilka datum ser du framemot 2015?
12 januari när vi förhoppningsvis får veta om vår bebis är en kille eller tjej, och 29 maj o allt däromkring! Det ska bli så spännande!

Något du hoppas ska hända?
Att jag ska få ha en enkel, smärtfri o härligt underbar förlossning (peppar peppar, önsketänka kan man ju alltid), och att vi ska få en frisk o stark bebis!

Vem tror du du kommer spendera mest tid med 2015?
Sami, bebis o Pendi!

Har du något nytt projekt på gång för 2015?
Att va preggo o föda barn är det viktigaste projektet just nu! Sen i andra hand kommer fixa babyrum o så skulle jag vilja fixa upp trädgården nästa sommar, men den prioriteringen ligger typ längst ner..

Kommer du flytta under 2015?
Nej knappast, trivs rätt bra där vi bor nu även om jag skulle vilja lite längre bort från stan o ut i bushen i nåt skede i livet!

Vad kommer du lägga mest pengar på? 
Mat, räkningar o babystuff! 

Kommer du byta jobb/avsluta studier?
Kommer gå färdigt studierna som jag har nu i vår, och sen skjuta upp inriktningsåret ett år. Kommer ju dessutom sluta jobba o bli mammaledig i slutet på april förutsatt att jag klarar av att jobba så länge!

En filmpremiär du ser framemot?
Nä.

Vad gör du sommaren 2015?
Växer in i rollen som mamma, promenerar med vagnen, är utomhus, umgås med familjen o vänner, är förhoppningsvis lite på villan, badar bastu osv. Ser SÅ fram emot sommaren!

Något du vill satsa mer på?
Att slappna av och umgås med vänner o familj o bara vara!

Ska du resa under 2015?
Knappast några längre resor. Drömmer om att besöka nån julmarknad i nån huvudstad i norden men får se vad det blir av det. Skulle jag inte ha blivit preggofierad skulle det kanske ha blivit Mexico i december men det lär väl finnas kvar om några år också!

Personer du ser framemot att få umgås mer med under 2015?
Först och främst min bebis! ❤ Sen familj o vänner.

Vad kommer du göra annorlunda under 2015? 
Inte stressa över egentligen oviktiga saker. 

Sist med inte minst, vad är dina nyårslöften?
Har inga nyårslöften, bara förhoppningar inför det nya året!
Detta kommer nog bli det bästa året ever!

1 kommentar:

  1. Smärtfri förlossning :)))))) Heheh, jo önsketänkande är bra! Jag sku också vila besök nån julmarknad! Förhoppningsvis blir det av iår :)

    SvaraRadera