måndag 9 februari 2015

Februarifrågor #5 Babynest och namngivning



Hellåo hellåo my dear anonyma reader! :)

Ja, vi har faktiskt ett sånt redan! Dock är det inte riktigt på riktigt vårt då Carro bjöd ut att vi får låna deras o jag hakade på erbjudandet! En utgift mindre liksom, man blir ju inte direkt rik av att vara preggo! ;) Men ja, ett sånt har vi! Väntar bara på en bebis att sätta i det! 


Tjaa angående dop o sånt då..

Ett som jag är säker på är att vanligt traditionellt dop kommer vi INTE ha. Ryser nästan vid tanken på att en präst skulle stå o tala om guds barn blaha blaha.. Nä, tycker nog inte att nån annan ska komma här o ta åt sig äran av nåt som endast Sami o jag skapat. Varken S eller jag är inskrivna i kyrkan eller tror på gud så känns ju lite konstigt att vi skulle skriva in vårt barn då.. 

Så nån form av namngivningsfest kommer det troligtvis bli! Vet ännu inte hur "formellt" vi tar det (man kan vad jag förstått ha nån gubbe att komma o säga några ord om man vill eller nåt? men tror vi skippar det) eller om det bara blir typ "välkommen till familjen"-kalas/kaffe/grill"fest" på en fin, solig dag med närmaste familjen kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar