fredag 20 februari 2015

Februarifrågor #8 Bloggeri efter förlossning

Carro kom med en intressant fråga;


Dethär har jag funderat lite på faktiskt.. vet inte riktigt hur det blir!
Jag har ju svårt att tro att jag inte skulle blogga alls eftersom att jag ju gjort det mer eller mindre nu redan i typ 6-7år, det är ju så roligt (och smått pinsamt ibland) att kunna gå bak i arkivet o se vad man höll på med o tänkte förr.

Dock tror jag ju inte att jag kommer blogga lika ofta sen, familjen, hus o hem kommer ju nog helt klart komma först o sen datorn kanske sen däremellan när man hinner, beror ju så mycket på om man har en bebis som sover eller är vaken mycket, eller om man vill lägga egentiden på kvällen när barnet somnat på att ha mystid med gubben eller sitta framför datorn.

Det kommer ju både + och - med att blogga, man kan ju få hjälp o svar på mycket man undrar men på samma gång blottar man ju sig för helt okända och vem som helst som ju egentligen bara skapar sig en uppfattning om en genom bloggen -  vilket ju kanske inte alltid heller stämmer ihop med hur man faktiskt är eller gör. Fast hur mycket man bloggar skriver man ju liksom inte ut precis allt om sig, vad/hur man gör eller hur läget är, åtminståne gör inte jag det, och det kan ju ibland skapa missförstånd. Många har ju också så starka åsikter när det kommer till barn o det finns ju alltid såna som "vet bäst" och inte kan respektera att andra kanske har nåt annat sätt att göra saker och ting på - som kanske är lika bra men annorlunda mot hur de gör, så sånt skulle ju vara lätt att undvika om man inte skulle blogga så mycket men jaa.. jag vet inte riktigt. Vi får se hur det blir helt enkelt!

Nåt jag aldrig kommer gå med på eller ta åt mig av är om nån "anonym" kallar mig dålig mamma eller liknande endast baserat på vad hen läst om på bloggen. Tycker sånt är så jävla vidrigt och ingen förtjänar det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar