måndag 2 februari 2015

Let's talk boobs

Nåjaa, alla mamas där ute! Nu har jag en fråga jag behöver svar på: 

Blir boobsen ännu mycket större sen när babyn är ute i världen eller växer de till den storlek de ungefär ska va när de producerar milkshakes redan nu när man är preggo?

Jag borde nämligen köpa en ny bikiniöverdel. Brukar ju normalt ha B o nu svämmar de nästan över i C bh'ar. På preggosimjumppat har jag en gammal bikiniöverdel som börjar bli för liten (boobsen typ ba "let's be yoouung and wiiiild and freeeee!!!!") men funderar på om det är läge att köpa ny nu redan eller ska man ännu vänta? Alt. köpa lite för stor nu så de ännu har rum att växa!? HUR STORA KOMMER DE BLI EGENTLIGEN!? Känns som att det börjar räcka nu faktiskt!! Skulle ju va praktiskt om man kunde ha samma överdel sen i sommar också.

Dehär är ju såklart individuellt men typ på ett ungefääär!

Jag åt mina boobs:


6 kommentarer:

  1. Hahah xD nåå då ja va gravid så köpt ja några större bh. Mot slute så passa EN av dom så då körd ja me den eller sportbh fö ja tänkt att ja int iis slös pengar på en till större bh fö di blir no mindre efter att vi fått barn.. Mmmm jooo.. Nääää! Di blev no bara större då man börja amma. Å nu då ja int ammar mer å mjölken försvann så e di så långa så ja fortfarand har samma storlek som i slute av graviditeten så ja får tålla in dom xD höhö

    SvaraRadera
  2. Ja har bikiniövradejla i parti o minut så du kan no få lån jär :) Joo no var de stör ännu tå de böre producer milk,ja amma ju dej i 7-8 mån san varte no minder tillse va dags för nästa preggotime :) :)

    SvaraRadera
  3. Hahahaa! :D Jag tänkte precis samma sak då jag var gravid! Nån måtta liksom, men de levde sitt eget liv :D Jag som inte precis e välsignad med stora bröst så blev alldeles chockad och saknade mina små fina boobisar, Nå, jo, men de blir större! Vi har en bild från bb då mjölken börja stiga och utan att skoja så är de liksom nästan jämförbara me mitt huvud vid den tidpunkten :D Huvvadå! Sen så går de ju nog tillbaka i storlek då mjölken jämnat ut sig lite och sen då du slutar amma...jaa, då kan de hända att du mittiallt saknar dem fruktansvärt myki, det som lämnar kvar kan nämligen vara lite sorgligt :D Att liksom gå från D kupa tillbaka till knapp B kupa på typ nån vecka e int så skojjit heller xD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja blir ju typ rädd rej då ja råkar se mig i spegeln innan duschen om ja int e berädd.. hahah nåne men nästan :D Ska bli intressant att se vilka meloner man får sen!

      Radera
  4. haha alltså näää... Di blir no större Betti :) Minna en gång då Lo int hadd amma på typ 5 timmar, alltså pattarna sto rakt ut, di va så jääävla STOR o SKARP så ja måsta fota så ja sku ha att ta fram den dagen jag mot förmodan sku böri tänk på att vila ha silikonpattar, så sku ja si på den bilden o mesama tänk: Nej :) Helt sjukt hu stor pattarna blir, hadd köpt en bh som då var FÖR LITEN när di va som störst, pröva den häromdan o hitta typ int ens mina ärtor då jag hadd på den...... :')

    SvaraRadera