tisdag 24 februari 2015

Vårt hem part.1

Kajsa ville se lite hur vi bor, och jag tror att jag faktiskt aldrig visat riktigt hur det ser ut här i huset heller, så varför inte! (om inte för annat så fick jag ju en spark i röven för att plocka undan lite småskräp här)

Vi bor ju alltså i ett egnahemshus som består av 3 sovrum, vardagsrum, hall, kök, hjälpkök, badrum+bastu och wc fördelat på ca 100 kvadrat. Vi köpte huset på hösten 2011, dvs lite över 3 år sen, och tapetserade då om alla väggar och målade taket vitt + bytte alla innerdörrar. Golvet skulle vi i nåt skede ännu vilja byta men det är vi lite för lata för att börja med. 

Jag kan inte påstå att jag är superintresserad av inredning och skulle jag få renovera om huset igen nu så skulle det knappast se ut på samma sätt! Men man får ju inte alltid som man vill här i världen och då är det bara att gilla läget! 

Okej, jag kommer inte sätta hela huset i ett inlägg för då blir det allt för långt, så vi börjar med vardagsrum, hall och lilla wc't.


Tidningarna på väggen gillar jag, även om de kanske smälter in lite mycket i tapetfärgen.. Köpte dem från loppis typ förra året. 




Masken jag hade hem från när jag bodde i Italien en månad 2014 som Sami... okej, typ alla som sett den, tycker är skitful men som jag vill ha uppe iallafall! ;) Skulle vilja ha ett par tavlor på sidorna också med bilder från Venedig.



Nåjaa alla som tror att jag är värsta mumin-hatern! Ser ni vad jag har där fönstret!?

5 kommentarer:

  1. Oj va fint ni har :) Äntligen någon som inte inreder allt i vitt!! Ingen vill ju bo i sjukhus heller ;) Jag tycker masken är fin fast den är lite skrämmande.. Varifrån tog ni dörrarna? Böt ni dörrkarmarna med samma? /Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Jag tror att vi köpt dörrarna från trävaru i Jeppis, och dörrkarmarna målade jag bara om, de var träfärgare förr, och så köpte vi nya lister runt bara . :)

      Radera
  2. Va fint ni har! :) vårt hus är ca 90m2 o har bara två sovrum, det suger liti! Speciellt nu när vi har två barn. Kommer du ihåg när va ert hus byggt? Vårt är -78 o vi o har renoverat ganska mycket:)

    SvaraRadera