måndag 16 mars 2015

10 saker om mig

Det var nån som tipsade om att jag kunde göra ett "jag är rädd för" inlägg som många andra bloggare gjort på senaste tiden.. men jag kommer inte på några spännande saker jag är rädd för *hardcoregirl_91* förutom sånadär vanliga tråkiga som att familjen ska dö o sånt.. så istället tar jag o berättar..


1. Jag är höjdrädd
Jaja, här kom en "jag är rädd för" iaf.. Men jag är faktiskt pinsamt höjdrädd! Man skulle kanske inte tro det med tanke på att jag redan har typ huvudet bland molnen pga. mina långa ben hehe.. Och på samma gång kan jag svara att ja, vädret är samma här uppe.
(om nån missat det så är jag 182cm lång o dedär "hur e vädret däruppe?" e vanligaste skämtet man hör ang. längden)

2. Jag har inte färgat mitt hår sen i juli, och inte klippt det sen.. oktober?
Man skulle ju kanske inte tro att jag faktiskt är utbildad frisör..

3. Jag ogillar att laga mat o äter därför oftast smörgåsar, yoghurt osv.
Ok ingen rikshemlighet direkt.. 

4. Jag är en väldigt väldigt dålig förlorare.
Sami vägrar spela nåt mot mig för det är nästintill att helvetet bryter lös om jag förlorar. Mot andra klarar jag att behärska mig bättre men mot Sami är det full on donkey kong. Men hatar också om folk låter mig vinna p.g.a. att de vet om vilken dålig förlorare jag är.

5. Jag ÄLSKAR att vara på havet!
Man är ju ändå Larsmobo at heart.

6. Jag gillar inte att sova i tält. 
Finns ju inget som helst mysigt med att vakna på morgonen när det antingen är allt för varmt o svettigt eller så är det rått i luften o alla kläder känns sådär smått blöta.. Ändå var jag scout i flera år som liten o har sovit sammanlagt många veckor i tält - men aldrig gillat känslan på morgonen.

7. Jag kan bli irriterad på folk som tjatar om att de vill ändras men inte gör nåt åt det.
Dock vet jag ju att jag själv nog är likadan på vissa punkter.

8. Ibland glömmer jag att jag är gravid och hinner tänka "nämen fyfan va tjock ja ha blivi" om jag oförberedd råkar se min spegelbild.
Heheheh.. dock tycker jag nog att jag får va lite svullo som preggolady. :)))

9. Jag tycker att spela dataspel är att slösa bort tiden men jag kan lätt sitta en hel dag o se på serier.
Miss dubbelmoral här, hej!

10. Jag föredrar salt framför sött.
Simple as that.

3 kommentarer:

  1. Hahah ja dendär att glöm bort att man e preggo då man går föbi en spegel e ju en klassiker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, tur att de int e läng kvar tills man får jobba på att bli sig själv igen. :)

      Radera
  2. vad ser du mest framemot med förlossningen? (förutom det självklara att få honom på bröstet) :)

    SvaraRadera