tisdag 31 mars 2015

Den håriga storasystern

Har känts som att jag haft ett helt fotbollslag som tränat straffsparkar i magen inatt, så det har inte direkt blivit mycket sömn.. skönt att man kan ta sovmorgon vilken dag på veckan som helst då! 

Lilltrollet på utsidan av magen vaknade på den busiga sidan imorse, så dagen började med lite spring runt vardagsrumsbordet (för henne, denhär preggoladyn springer nog inte många steg längre utan att braka ihop). Fröken ska ännu få en rejäl omgång med saxen innan bebisen är ute så hon klarar sig utan nåt destomer hårfix sen hela sommaren o hösten. Funderar bara på om jag ska klippa själv (som jag gjort hittills de 4 åren hon levat) eller om jag nu en gång ska låta nån annan sköta det, det lutar lite mot det sistnämnda. Hon är inte direkt svår att klippa, står nog still och går med på det mesta men det tar ju sån tid om man vill få det nåsånär jämnt o bra!


Ska bli så roligt att se hur Pendi är med bebisen sen! Hon är ju redan superintresserad av alla saker vi slarvat hem, och alla kläder vi fått som t.ex. Lo haft innan (fastän de varit tvättade) har hon varit helt galen i, rullat o grävt ner sig i.. :D Alla små bebisar som varit hit på besök är hon helt faschinerad av o kan stå o titta på hur länge som helst, så jag tror nog hon kommer bli en bra storasyster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar