tisdag 24 mars 2015

Skorpan och dåligt matminne

Blev lunch o kaffe på skorpan idag med Carro och Janica (sällan) efter rådgivningsbesöket. (skriver mer om det ikväll) Känns som man inte gör mycket annat än umgås med dedär två eller ligger hemma på soffan på dagarna, men tiden går ju nog fortare när man har sällskap så jag klagar inte. :)

Kan även meddela att Carro betalat tillbaka sin skuld! Det var ju nån som blev smått nirrvöös angående att jag lånat ut pengar åt min vän så nu kan ni lugna ner er igen. :)))


Bl.a. konstaterades det på rdg besöket att jag gått upp lite på 1kg per vecka de senaste 3 veckorna, heheheh. Brukar ju annars ha svårt att få i mig typ 3 mål mat om dan men idag när jag kom till Skorpan var jag helt "jaa hee no bäst att ja iter en tokode grilla smörgås för ja har int iti na lunch ännu idag..!" o sen när jag ätit upp kom jag på att jag ju nog faktiskt för en gångs skull hade kokat potatis o stekt fiskpinnar för bara en timme sen.. Känner hur närminnet tryter.
..så kanske inte så konstigt att jag går upp när jag trycker i mig mat hela tiden, heheh. Men tänker nog fortsätta med det i lugn o ro tills lillen kommer ut, bara 2 månader kvar ju, o har ändå bara gått upp totalt 7kg än!

Bild från Tomppi's Memes på Facebook.

For sen en sväng via Sunds och kom på att det nog vore på sin plats med en Kkla trip idag så ringde syrran o frågade om hon ville joina. Skulle bara hem o rasta doggen före men när jag kom hem hade jag helt o-feelis så bokade av iallafall. Och några sekunder efteråt kom jag ju dessutom på att det är preggosim ikväll som jag ju vill på! Rekommenderar faktiskt preggosimmet, jag har varit alla utom en gång sen det började i januari, jätteskönt o man får ta det i egen takt o enligt egen förmåga, så det passar nog de flesta preggosar!

7 kommentarer:

  1. Ja vill o fa ti skorpan na daa, ja har alder ve!

    SvaraRadera
  2. kan du berätta lite mera om gravidsim? (Eller kanske du skrivit något inlägg redan? Isf. Kan du länka till det?) försökte söka på google men hitta inget här nära (bor i pedersöre) så om det är i jeppis skulle det antagligen bli det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo Folkhälsan har fått kritik om att de är svårt att hitta info om det, jag fick bara reda på det genom rådgivningen då jag frågade efter det.. :)

      Här hade jag skrivit lite om det:
      http://elisabethsundqvist.blogspot.fi/2015/01/preggosim.html
      Och detta var efter att jag varit första gången:
      http://elisabethsundqvist.blogspot.fi/2015/01/vattenjumppan-godkand.html

      Det är alltså varje tisdag kl 17-17:45 vid Östanlid i Jeppis. :) 5€ per gång. O ingen förhandsanmälan behövs, bara att dyka upp!

      Radera
  3. Har folk bikini eller simdräkt på sig? :) tänkte vad man borde skaffa :P hur länge håller terminen på i vår, vet du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både och, så det är ingen skillnad. :) Nej jag har faktiskt ingen koll på hur länge det håller på, men säkert nog till slutet på maj åtminstone sku ja väl gissa :)

      Radera