torsdag 23 april 2015

Dagens ultra och bb besök

Äntligen hemma igen!
Både S o jag är jättetrötta efter dagen på språng men tar man en tupplur denhär tiden blir det ju inte mycket sovit inatt..
 
Vid mödrapoli idag började vi med CTG, som visade helt normala resultat. Sen en inre undersökning som visade att läget med livmoderhalsen var oförändrat sen sist, d.v.s. ca 2cm, mjuk men stängd.


Ultraljudet visade att vi har en helt normal och till synes fullt frisk bebis på ca 2,7kg, jag har tydligen moderkakan i framvägg vilket jag inte vetat om tidigare, och det var ännu svårare att se könet denna gång än förra så han ville varken säga bu eller bä angående den saken, så bara att vänta o se då. :) Skönt att höra att allt var i sin ordning och han såg ingen orsak till att jag inte skulle kunna föda normalt!
 
Sen for vi hem en sväng och åt lite innan vi hoppade i bilen o låtsades att vi var på väg till Kkla å föda, hahah. Det kändes ju som att det tog skitlänge att köra! Får verkligen hoppas man kommer igång på natten så det är så lite trafik som möjligt, jag kommer ju tappa nerverna x1000 på andra bilister annars innan vi är framme (fastän det ju inte kmr va jag som kör då heller). Väl framme och när vi hittat till rätt sida av huset blev det ju då rundvandring med 5 andra par och en barnmorska. Väldigt intressant att se where it's actually gonna happen om några veckor! Fick iallafall nog väldigt bra intryck av stället fastän de är lite mitt uppe i renovationerna.
 
Nu har jag en väldigt vild o sparkande bebis i magen så ska gå o koka en kopp té, slänga mig på soffan o leta upp nån intressant dokumentär att titta på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar