måndag 6 april 2015

Ny vecka nya möjligheter

Hur många takatalvi ska vi ha i år egentligen? Nu börjar det snöa utanför fönstret igen. Jag hoppas ju på att det ska hinna bli sommar redan i maj så jag hinner ha nån fin gravidklänning när jag ännu har magen! Får se om det hinns med eller om vi går med snö upp till knäna ända till juni. 
Nähä nu regnar det istället, problem solved. 

Nu ska jag hoppa i bilen o åka till Siwa o handla ingredienser till nåt form av bakverk. Väntar kaffebesök på eftermiddan så ska försöka slänga ihop nåt att tugga på. Fick ju ingen bakningstalang vid födseln så vi får nu se vad detta blir men ska nu försöka åstadkomma nåt iallafall.


5 kommentarer:

  1. Har siwa upp idag?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes åtminståne Siwa i baggholmen. :)

      Radera
  2. Hejsan! En fråga, kanske en dumfråga du lär tycka men du får göra så då. Har precis fått reda på att jag är gravid (yee!) å undrar nu vart i helsike ska man vända sig??? Vem ska man lixom kontakta? Ring ti hvc å bara "nu ede så att ja e gravid" haha eller vad ska man? :)
    Tacksam fö svar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut ingen dum fråga, ja va själv osäker på dedär när ja plussade på stickan! Det beror ju på var du bor, men jag ringde till närmsta mödrarådgivning (tror ja de heter?) och berättade hur det låg till, så då redan i telefonen försökte vi fundera hur många veckor ja va (dvs när ja sist hade mens) o sen bokade vi in en tid när jag skulle fara dit på inskrivning. :) Lycka till!

      Radera
    2. o GRATTIS glömde jag ju säga!!!! ;)

      Radera