lördag 4 april 2015

Påskhäxor och andra trull

Pendi började trulla i förtid och gjorde undan hela grejen redan igårkväll. Lite leverkorv fick hon ut av det så helt ok tyckte hon fastän hon inte såg speciellt glad ut.. heheh.


Men alltså är det ens nån som trullar mer? Typ annat än att de far till mor- och farföräldrar? Vi bor ju i ett tätbebyggt bostadsområde men ändå kommer det int just några påskhäxor hit (eller så har de börjat bojkotta vårt hus då S inte öppnat åt dem om jag varit på jobb heheh). Nu är det ju ganska tidigt på dagen än så kanske inte jättekonstigt att jag inte ens sett skymten av några häxor än idag men jag har nog på känn att de minskat sen förr.

7 kommentarer:

  1. Ööööh? öppnar inte? Varför öppnar han inte om han är hemma? Dedär e ju nästan elakt.. Ser i fönstren att någon rör sej där inne men ingen öppnar dörren :S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men hahaha varför sku man öppna åt okända människor som bara är ute efter godis???

      Radera
    2. Vetefan.. :D Han tycker typ de pinsamt eller vill ha allt godis själv. :D

      Radera
    3. Jag tycker de e kul me påskhäxor så jag bruk no öppna, eller ja, nu när ja hat bebis öppna ja för då känns de int lika pinit typ.. Men löjliy egebtligen att tyck att de e pinit fö de e ju bara småbarn :)

      Radera
  2. Kallas det trulla häromkring? viste inte vad grannen menade när hon sa att bara 2 av barnen skulle trulla (eller något liknande) i år.. men nu vet jag :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo de heter tydligen att man "trullar" när man går som påskhäxa. :) Lärd mig nog de först när ja flytta till stan, förr sa vi nog bara att vi sku vara påskhäxor. :p

      Radera
    2. Jag har nog aldrig heller hört ordet trulla. Vi sa nog också alltid bara "va påskhäxa" haha :)

      Radera