lördag 11 april 2015

Surprise Babyshower

Nå NU ÄNTLIGEN kommer de lite uppdatering!
Har varit på språng hela dagen fram tills nu så har inte riktigt hunnit sätta mig framför datorn fastän jag skulle velat!

Igår då. Låg hemma största delen av dan.. hade tråkigt. Skickade åt syrran vad hon skulle göra på kvällen, "fara o handel mat me mamm ti kkla o sen ut o spring typ, men no kan du koma hit efter he om du vill". Jahapp de lät ju kul.. 

Bestämde mig iallafall för att åka till Larsmo senare i brist på bättre sysselsättning och när S kom hem från gymmet sa även han att han ju skulle till Öja så det passade ju bra, vi kunde ju åka i samma bil!
Innan vi for så duschade jag (tur), och märkte sen att jeansen mina var smutsiga, så slängde dem i tvättmaskinen. S blev lite nervös om jag bara skulle sätta joggingbyxor på mig (till mammas o pappas kan jag emellanåt fara med pyjamas om det riktigt vill sig, heheh) men till hans lättnad satte jag faktiskt strumpbyxor, klänning-liknande-grej och kofta. Han sa sen efteråt att han nog funderade om jag redan visste om vad som var på G när jag satte såna kläder på, men kan nog meddela att jag skulle ha fixat mig lite mer om jag hade vetat vad som komma skulle! (hade ju nog faktiskt satt mascara på t.o.m men de grät ja ju bort under de första 5 minutrarna sen hehe)

Vi satte oss i bilen och när vi var framme och jag skulle hoppa ur sa Sami "hoppas ni har kul!" o jag ba "eeh.. tror no int he blir så kul faktiskt..." (kvällar hos m&p brukar spenderas halvliggande på soffan framför tv'n med chipsskålen på magen, typ).

Nå, jag gick in, hann typ se en ballong på golvet o tänka "jaha, ha di hadd na kalas ele na..?" innan jag hörde ett massivt "BABYSHOWEEEER!!!!" och mina vänner hoppade fram från sina gömställen! 
GISSA OM JAG BLEV ÖVERRASKAD!?
Svar: Ja.


Tårarna bara rann då jag blev så rörd. Är jätteglad att så många orkat och velat ta sig tid att fixa, planera och komma o uppvakta MIG! Är verkligen lyckligt lottad med såna fina vänner!

Sen blev det välkomsttal, lekar, en massa massa gott att äta (sockerchocken höll i sig till sena natten), presentöppning och trevligt umgänge!


Blev verkligen imponerad av den superfina tårtan som en 16 årig tjej vid namn Victoria hade gjort! Dessutom var den supergod!


Tänker att jag visar gåvorna sen i ett skillt inlägg som troligtvis kommer upp först imorgon när jag hunnit fota i dagsljus! 

Jag har hela tiden tänkt att jag helt säkert kommer veta innan när babyshowern kommer äga rum, men ICKE! Inte en blekaste aning hade jag! Jag var fullkomligt beredd på en kväll i m&p's soffa framför tv'n med syrran. Jag är ju lite smått kontrollfreak gällande vissa saker o tycker vanligtvis inte om överraskningar, så jag hade faktiskt typ ångest ett par dagar för nån vecka sen då jag inte visste när, var, hur eller nånting och inte fick fram nån information av någon! Hotade nog S ett par gånger där också för att få fram nån information, heheheh.. (friskt tänkande? Maybe not) 
Men nu i efterhand är jag ju nog glad att jag inte fått luskat fram nånting, för nog var det kul att bli riktigt riktigt överraskad en gång!


ENORMT STORT TACK TILL ALLA SOM NÄRVARADE!
Kommer leva länge på den kvällen! :)

Alla bilder i inlägget är fotade av Cindy

17 kommentarer:

  1. Vem är alla på sista bilden? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Övre raden från vänster: Mamma, Nathalie (syrran), Carola, Katja, Emmi
      Nedre raden från vänster: Anna, Carro, Elin, Jessi, Madde :)

      Radera
  2. Ser ut som att det blev hellyckat! Så kul! Och lycka till! :)
    /Kitty

    SvaraRadera
  3. Va rolit me babyshower.. :) å vilken fiin tårta..:D

    SvaraRadera
  4. Hej ! Ser att du har ögonbindel då ni har blöj-leken, det ska man inte ha. Utan man ska smaka på innehållet och på det sättet gissa vad det är ! Inte ska man ha ögonbindel. Annars ser det ut som att det gick "rätt" till på din babyshower. (Förutom att det är en baby på tårtan, ser mer ut som en doptårta)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men hahah WTF, var det du som uppfann leken eller!? Är det så jäkla stor skillnad hur man leker en lek, SERIÖST, är du 10 år!?
      Kul att DU tycker att det gick "rätt" till med resten, FÖR DET ÄR JU VERKLIGEN DIN ÅSIKT SOM RÄKNAS.... Jeeez.... Some people really are a special kind of stupid.

      Radera
    2. Håller med anna om att tårtan ser ut som en doptårta :) dedär med leken får man väl göra hur man vill :P kanske de ville byta lite regler :P

      Radera
    3. Tur att jag fick en sån tårta nudå eftersom att vi inte kommer ha nåt dop. :)

      Radera
    4. Oj har du månne utbildning inom babyshower området? Har en till jag ska ordna och vill ju gärna att allt ska gå "rätt" till! Så skicka gärna en check lista över hur en "äkta" babyshower ska gå till : carolaekman@outlook.com (bifoga gärna bilder på en "äkta" babyshower tårta.

      Radera
    5. Usch va ni e elaka som ska hålla på söka fel sådär, verkar mest som att ni e avundsjuka... va sku vi ha måsta ha på tårtan då? De ju faktiskt en liten bebis hon ska få så jag tycker nog de passa riktigt bra!!

      Radera
    6. Håller med att de kanske påminner om en doptårta men snygg som fan är den`!! Passar båda festerna bra och babyn är en fin symbol för det som komma skall.

      Radera
    7. Helt en onödig kommentar. Alla får göra hur de vill på en babyshower, finns definitivt inte regler hur det skall gå till, utan huvudsaken är att alla har trevligt och speciellt blivande mamman. Kakan är hur passande som helst till babyshower, om inte mer passande än till ett dop. Skulle man måsta följa "regler" så borde väl en dopkaka på ett dop ha en baby i dopklänning och istället för leksaker & nappflaskor som dekoration, så borde det finnas en bibel och lite kors. Otroligt att någon i dagens läge tycker att man måste följa "regler", då man redan tex för 40 år sedan då min bror döptes hade en stork med en baby i blått på hans dopkaka, fast storken inte har något med dop att göra.

      Anna, du borde fundera lite innan du kommenterar och hur du formulerar texter i framtiden, så att de inte uppfattas så opassande och dumma.

      Radera
  5. Josso (You know who ;) )15 april 2015 kl. 18:21

    Jag skulle egentligen närvara och var jätteledsen över att inte kunna komma, men jag hade lektion i Jyväskylä ända till klockan 16 förra fredagen! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo di sa de, synd men vi hinner ju träffas nån annan gång iställe. :)

      Radera