torsdag 9 april 2015

Vänner och kurser

Igår eftermiddag for jag på kaffe till Carros (sällan), dit även Janina och Milou skulle komma! Jag har ju läst Janinas blogg från och till sen hon var gravid med Nicolina så det känns ju nästan som att jag känner henne redan fastän vi bara träffats ett par gånger nu. Men nu är man vän med 2 bloggare man stalkat - he taar se! 
A good friendship always starts with a little bit of stalking, heheheh, mitt nya ordspråk.
Ne usch va creepy ja e.
Hann dock inte vara nån lång stund då vi skulle på sista tillfället av familjeförberedelsekursen sen. Men det visade sig att kursen slutade ganska tidigt så for dit igen en sväng efteråt och fick vara med behind the scenes när de spelade in podden, heheh.


Nu är som sagt familjeförberedelsekursen över då, det känns som att det gått så snabbt! Minns när Janica var klar med kursen o vi inte ens hade börjat(?), det kändes ju som en evighet tills vi skulle ha den färdig! Jag har även anmält oss till en profylaxkurs i Nykarleby 5.5 så den ska bli intressant att gå på, den är bara under en kväll och egentligen alla som jag hört att ha varit på den tyckte den var lärorik!

Tänk att redan under nästa månad blir vi föräldrar om vi inte går över tiden!

3 kommentarer:

  1. Profylaxkursen i nykaabi, var hittar man info om den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi fick ett papper om den från rådgivningen. :) Hon som har den har väl nog ungefär en kurskväll per månad(?) och det "rekommenderas" väl att man är ca en månad eller senare före bf så man minns sen vad man lärt sig under förlossningen. :)

      Radera
    2. Vi var på den där profylaxkursen för 2,5 år san o den va riktigt bra! Då fanns bb ännu här i Jakobstad så vi var där på kursen. :)

      Radera