lördag 23 maj 2015

Kroppstankar

Såg ni dokumentären om Fitnesstrillingarna som kom igårkväll på FST5? Hade själv planerat att se den men glömde sen såklart bort det, men som tur går den nu att se på yle Areena! Säga vad man vill om sporten bikinifitness som blossat upp med dunderkraft den senaste tiden, tycker själv som oinsatt åskådare att den känns lite överdriven o väl utséendefixerad, men vilket driv och kämparglöd de tävlandena har alltså!
Kan nog inte annat än lyfta på hatten för det!
 
När jag ser på andra som tränar och kämpar blir jag så otroligt inspirerad och motiverad att göra nåt själv! Dock är det lite svårt som höggravid sprickfärdig preggolady men istället kan jag ju titta bakåt i mina mappar på datorn från tiden när jag tränade som mest - och älskade det! 
 
Nu ska jag ju inte komma här o låtsas som att jag själv varit nån fitnessdrottning, hahah, verkligen långt ifrån, men jag är faktiskt stolt över mig själv över vad jag åstadkom och att jag tog tag i mig själv efter att jag blev lite småfet o onödigt bekväm av mig där 2011-2013. Även om jag nu under graviditeten igen låtit mig förfalla och pösa ut, men det ser jag faktiskt bara som en rolig utmaning att få i skick igen sen!
 
Speciellt magen såg jag alltid tidigare som mitt "problem-område", men nog fick jag den också i relativt bra skick till slut!Ska bli intressant att se vad man har att jobba med efter förlossningen!
 
 
Och ja, ska väl tillägga att visst är det superduperbra om man kan känna sig bekväm och trivas med den kropp man har och inte känner att man behöver förändra nåt, tummen upp till er som känner så! 
Men personligen tycker jag att är det nåt man vill förändra för att känna sig starkare, piggare, snyggare och hälsosammare - GO FOR IT! 
Dock tycker jag inte att man ska jämföra sig med andra, man kan använd andra som inspirationskälla och motivation men sträva efter att bli den bästa versionen av DIG du kan bli! 
 
Man klarar mer än man tror!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar