måndag 8 juni 2015

Magen efter förlossningen

Nåt jag tyckte skulle bli jätteintressant att se var hur magen skulle se ut efter förlossningen! Tycker att man inte har sett så många bilder av det så visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig.
 
Men jag är verkligen förvånad! Vilken fantastisk kropp vi kvinnor har som gör detta helt av sig själv! Visst är magen lite "degig" ännu men shit va den har dragit ihop sig redan! Det är ju liksom bara 5 dagar sen jag tryckte ut ett barn (!!) o alla organ håller på förflyttar sig till sina rätta platser igen.
 
(heheh dösnygga fashion-trosor på första bilden... Jag använde faktiskt inte alls mina egna kläder på bb (förutom amningsbh) innan vi åkte hem, så skönt att bara ha en enorm sjukhus "klänning" o morgonrock hela dagarna och inte behöva bry sig om man blöder igenom nåt eller smutsar ner.)
 
Vissa har sagt att man kommer sakna preggomagen när man står där med sin degiga efter förlossnings-mage, men jag saknar verkligen inte min tunga gravid-mage!
Istället har jag ju världens finaste bebis på utsidan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar