tisdag 23 juni 2015

Offentlig amning

Det har ju varit ganska mycket på tapeten på senaste tiden om offentlig amning.
Är det okej att langa tutte whenever, wherever? Vad tycker ni? 
 
Jag helammar ju och det funkar jättebra hittills, och jag hoppas kunna fortsätta med det åtminståne några månader till. Hittills har vi bara besökt Carro och mina föräldrar, där jag inte har några problem med att amma om det behövs, men så småningom kommer vi ju nog börja fäälas mejr, förr eller senare blir det ju nog nån shoppingtur på stan och blir killen hungrig då så måste han ju helt enkelt få mat. Jag har börjat fundera lite på hur man ska göra då.
 
Själv skulle jag absolut inte störas av om nån mamma ammar sitt barn offentligt, varesig det då är på en restaurang eller var som helst. Jag ser det som en helt naturlig grej, men jag är lite kluven till om jag själv vill göra det. Framför vänner och familj har jag inga problem med det, ser det inte som pinsamt eller nåt att dra fram bröstet då ju enda syftet med det är att ge mitt barn mat. Men framför helt okända människor så känns det nästan lite för privat för mig. Har jag tid att förbereda så kanske jag hellre pumpar före o matar med flaska, men det är ju kanske inte alltid man har tid eller möjlighet till det. Å andra sidan så tycker jag ju att om nån är så intresserad att de inte kan slita sina blickar så har de väl knappast sett några boobs förr, och då är det väl nog på tiden, höhö.
 
Men ja, vad tycker ni? Hur har ni gjort och är ni för/emot offentlig amning?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar