måndag 27 juli 2015

Bloggkollen

Kom på att Caråla ju tyckte att jag skulle göra bloggkoll-inlägget för en tid sen så NU ska jag uppfylla her wish!
 
Varför bloggar du?
För det är SÅ kul att ha ett arkiv att titta tillbaka i sen! Därför är jag också lite bitter för att jag inte längre bloggar på min gamla blogg där jag hade arkiv ända sen starten, dvs typ 2008, skulle va kul att ha allt på ett ställe men näää då sku de komma en massa weirdos o förstöra.. -_-
 Sen bloggar jag ju också för att familj o vänner ska kunna läsa o se va vi håller på med även om man inte hörs varje dag!

Vilka bloggar är de första du går in på när det är dags att göra en bloggkoll?
Typ de som har uppdaterat av de jag har i blogglistan på blogspot, dvs. CarrosJanicasIdasHeidisNathalies.. 
 
En blogg du saknar i den finlandssvenska bloggvärlden?
Nåå int finns det direkt nån blogg jag sitter och drömmer om att få läsa som ännu inte finns.. heheh. Men typ Fia o Paukku sku kunna börja blogga! Tycker det är intressantast att läsa bloggar till människor jag känner irl.
 
Vilka bloggar läser du varenda dag?
De som har uppdaterat i blogspot listan.
 
Vilken blogg minns du?
Min gamla blogg (med sorg i hjärtat) för alla konstiga kommentarer..
 
Vad är du trött på i den finlandssvenska bloggvärlden?
Att alla plötsligt har blivit proffsfotografer och så kommer jag med mina fula o suddiga telefonbilder då jag int orkar ta med systemkameran nånstans.... -_-
 
Vad är det bästa med den finlandssvenska bloggvärlden?
Gemenskapen och att typ alla känner alla känns det som!
 
Om du skulle få ge ett pris åt en bloggare, hurudant pris och åt vem?
Carro skulle nog vara värd ett stort pris! Hon sätter så mycket tanke o tid på bloggen så det borde nog uppmärksammas!
 
Om du skulle vara tvungen att ge ett pris åt din egen blogg, hurudant pris skulle det vara?
Min blogg är nog inte värt nåt pris heheh.. Nå, kanske "Årets heheh-blogg". Använder väl 'heheh' lite onormalt ofta.. 
 
Om du skulle få ta en kaffe med en finlandssvensk bloggare, vem skulle du välja då?
Nåå Janina skulle jag gärna träffa för en kaffe snart igen!
 
Varför tycker du finlandssvenska bloggar är viktiga?
För att finlandssvenskar ju är en minioritet och på dethär sättet blir kanske fler röster hörda och uppmärksammade! 
 
Vilka bloggar går du in på när du ligger och slösurfar? Dvs inte varje dag men nu som då?
Nåå jag kollar väl JaninasPessisCindysRimmis, och om det råkar komma upp nåt intressant på finlandssvenska bloggare-sidan på facebook.
 
Vems blogg kommenterade du senast? Och vad skrev du?
*skäms*.... minns inte. 
 
Är du överlag bra på att kommentera andras bloggar?
NÄ. Borde verkligen bli bättre för jag tycker ju själv också att det är kul med kommentarer! Typ om nån skrivit nåt konstigt åt nån av mina vänner är jag där som en del av "försvarsarmén" o kommenterar nåt heheheh..
  
Vad är det bästa som skulle kunna hända i den finlandssvenska bloggvärlden?
Att alla negativa kommentarer försvann och det bara var löööv all over the place!
 
Skicka vidare listan till två eller flera bloggvänner som du också tycker ska göra den!
Nå Heidi och Nathalie kan väl plit ihop na! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar