söndag 5 juli 2015

Den omtalade egentiden

Usch vad jag fasar för inkommande veckan.. Borde väl gå in med inställningen om att det kommer gå hur bra som helst men nää usch vad vi kommer ha tråkigt! S jobbar kvällsskifte, dvs 14:00-22:30 varje dag, mamma och pappa är i Norge, likaså brorsan+sambo och syrran så därifrån kan man inte vänta sig nåt som helst umgänge. Jag + babyboy är väldigt öppna för aktivitets-förslag med andra ord!
 
Igårkväll kom några kompisar hit som ännu inte hunnit se Oliver, och sen cyklade vi in till stan en sväng och satt ett par timmar på Nettis terass (kan påpeka att jag var nykter innan nån kommer med nån kommentar typ "usch va oansvarit att va ut o suuup med en stackars baby ensam hemma!" (för ibland tycks ju folk glömma att många barn har 2 föräldrar..)). Jag rullade ju dock in på gården igen halv 11 så blev inte nåt långvarigt besök för min del, men oj va skönt att bara sitta o prata skit med vänner en stund! Är ganska mycket ensam med Oliver på dagarna då S både jobbar o sen ännu tränar 2 timmar de flesta dagarna och fastän vi har en "lätt" baby så känns väldigt välbehövligt med små pauser emellanåt!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar