tisdag 7 juli 2015

Läsarfråga - Babyvakten

Fick en till fråga för ett tag sen..
Babyvakten ja! Vi har ju en Padwico 850 och den har vi ju också hunnit använda en del nu så jag har hunnit skapa en uppfattning om den.
Och visst är den bra! Men 150€ bra..? Njaaääee.. Nog hittar man säkert billigare som är lika bra!
 
Till utseendet är den ju liten och snygg, och väger knappt nånting!
Har hittills inte behövt ladda den mer än 1 fastän vi nog använt den nästan varje dag, dock inte så långa stunder men iaf så har den nog bra batteritid! Brukar alltid ha dem i en ficka på vagnen så att den automatiskt kommer med om jag far nånstans med vagnen, t.ex. till mammas o pappas eller nån kompis.
 
Vibrationsläget är ju bra att ha om man t.ex. dammsuger eller nåt men jag har inte direkt haft behov av det än åtminståne, har bara haft på högre volym istället o haft den att stå framme där man alltid ser den.
Den tar bra upp ljud, lite för bra ibland nästan då den tar upp bilarnas ljud när de kör förbi om vi har vagnen här på trappan, men det går att justera hur känslig den är så det är nog bara mitt eget fel att jag inte orkat kolla på vilken nivå jag har det, heheh. När barnet låter så lyser lampor på föräldra-enheten vilket jag tycker är bra då jag inte måste fundera om jag hörde fel eller om O faktiskt hade ljud om sig. 
 
Baby-enheten har nattlampa men den har jag inte haft behov av än.
 
Nåt som jag tycker är jättebra är att det på föräldra-enheten visar vilken temperatur det är hos baby-enheten! Skönt att veta vilken temperatur det är i vagnen om det är varmt väder eller om det är kyligt. Dock skulle siffrorna kunnas synas lite tydligare för när det t.ex. är soligt ute så syns de knappt. 
 
Sofia har likadan babyvakt som oss och fastän vi haft dem på samtidigt och vagnarna bara ett par meter från varandra så blandar de ändå inte in varandras ljud vilket ju är jättebra!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar