söndag 23 augusti 2015

På språng

Idag har vi varit på språng nästan hela dagen!
Vi började med att hoppa i bilen vid halv 12-tiden. Vi körde till Kokkola och for ut på promenad runt bostadsmäss-området och havsparken eller vad de nu heter. Alltså.. andra huset med strandtomt från höger i bostadsmäss-området.. I WANT IT! Verkar de som bor där inte har riktigt dåligt med pengar och jag skulle ju inte tacka nej till deras bilar heller, 2 mercedes, en lamborghini o en audi.. alla superdyra o jättefina. + superfin båt o jetski vid bryggan. Ojojoj.. Ja tack!
 
Nå, sen for vi in till stan, gick runt lite och for o åt lunch. Efter det hoppade vi i bilen igen och for till Öja!
S brorsbarn som vi är faddrar åt fyller 5 år idag så där spenderade vi också några timmar.
 
Trötta kom vi till sist hem igen och S for iväg med en kompis till Bennäs o sprang på banan där.
När han kom hem var det min tur.
Satsade på en länk i sakta mak men längre än jag tidigare sprungit, vilket lyckades fastän jag inte tittade på telefonen ens en gång heller under länken. Skulle dock nog ha orkat längre än så är lite småbitter över att det inte blev 8+km.. Men nåja, nästa gång kanske! Pulsklockan var oladdad när jag skulle iväg så kan tyvärr inte kolla pulsen men kanske lika bra att bara springa på känsla emellanåt utan att kolla hur många km o hur fort man springer före man är hemma!
 
Funderar på att köpa nya springskor, dedär Reebok jag har nu köpte jag liksom för 2 år sen i Italien för 40euro..
Nån som har tips på bra märke/modell?
Borde nog gå till nån sportbutik o prova ut nå skor bara jag hinner nån dag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar