söndag 30 augusti 2015

Sommarens slut

Ikväll var hela familjen + sambo/pojkvän/fästman samlade hos mamma och pappa för en våffelkväll!
Syrran far tillbaka till Åbo imorgon och det känns att sommaren verkligen börjar närma sig sitt slut!
Idag sa jag utan att tänka efter åt S att "yes nu får man ju böri ha på ljusen, fö nu äri vinter! ...... ehm ja.
 
Jag och Oliver for dit lite tidigare idag för jag ville hinna o plocka lite blåbär innan. Fick ihop till ca 2 liter så nu har vi ca 4,5l i frysen, jag skulle ha tålamod att sitta och plocka typ hur länge som helst, vilket jag aldrig tidigare om åren haft. Det är ju så skönt och tyst i skogen! Igår var O och jag dit också och så for vi till min mosters villa, mamma och O for ut o skutta med vagnen medan jag och moster satt i blåbärsskogen ca 2 timmar!
 
Lilla O satt och tindrade med ögonen innan avfärd. Och hade sen roligt i morbrors famn!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar