söndag 30 augusti 2015

Veneziansk

Igår märkte jag nåt som jag tidigare inte riktigt tänkt på; fyfan vad jag ogillar raketer alltså!
 
Vi hade en riktigt bra kväll igår med hela S familj i Öja, åt jättegod mat och hade trevligt från eftermiddagen till sena kvällen. De skjöt några raketer när det blivit mörkt men jag tyckte bara att ljudet tog i öronen, det väckte upp Oliver som redan somnat inomhus och skrämde hunden som låg och tryckte under en säng där inne.
 
Hur onödiga är inte raketer egentligen!?
 
Jag har faktiskt aldrig köpt egna raketer (finns det nåt onödigare att sätta massa pengar på!? typ tobak kanske) och kan lugnt säga att jag inte kommer göra det heller. Oliver kommer nog bara att se andras raketer när han växer upp, för hos oss kommer de då inte inhandlas några (om inte S handlar i smyg), jag tror ju knappast att alla kommer börja tänka som jag plötsligt så raketer finns det nog gott om att titta på ändå fast inte vi skjuter några. Förr när jag var typ 10 år yngre tyckte jag det var kul, när man inte hade vett att va rädd och inte hade nåt eget barn/djur att tänka på. Alltså tänk vilken fara de är, hur många som skadar sig och hur många som ofrivilligt blir utsatta, de stackars djuren. Det är ju inte bara husdjuren som blir utsatta men tänk hur rädda alla vilda djur måste va när det plötsligt smäller överallt hela kvällen o natten.
 
Själv skulle jag tusen gånger hellre sitta vid en villa i framtiden, bara ha tänt några ljus och facklor och sitta på en brygga med nåt varmt att dricka och se på månen som speglar sig över vattnet. Det var ju otroligt fina vyer vid broarna vi körde över på vägen hem igår, jag skulle lätt hellre ha suttit o tittat på det under kvällen istället för sprakande raketer med öronbedövande tjut.
 
Fin grillplats hos S bror

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar