onsdag 19 augusti 2015

Virya yoga

Oj vad glad jag är att jag for på yogan imorse!
Låg med sjuk hals hela natten och hoppades bara på att inte bli mer sjuk (nu när det för en gångs skull är sommarväder - typiskt!), när jag vaknade på morgonen satt halsontet fortfarande i o jag var på gränsen till att skita i allt o lämna i sängen några timmar till, men bestämde mig ändå på nåt vänster för att stiga upp och hoppa i bilen. 
 
Tidigare har jag bara varit på vinyasa yoga men idag var det virya yoga på schemat! 
Alltså det är nog frågan om om jag inte tyckte mer om virya yoga faktiskt! Kan inte riktigt sätta fingret på vad det var men det kändes så bra. Eller så kanske det beror på att man har varit på en del yoga pass nu och börjar "komma in i det"o kanske förstå rörelserna lite bättre.
 
I början skulle vi va i barnets position, och tänka på vilken årstid eller månad vi kände inom oss, och jag drogs automatiskt till oktober och höst. När passet nästan var slut låg vi på rygg och skulle igen tänka på vilken årstid och månad vi kände, och se om nåt ändrat eller om vi känner likadant ännu. Och nu drogs jag till april, vår o fint, soligt, livfullt väder! Tänk hur en timme kan ändra helt hur man känner inom sig!
Kändes ju betydligt bättre att påbörja dagen sen med sån känsla inom sig än höstmörker, även om ju det också kan va mysigt ibland på sitt sätt.
 
Bild från google.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar