måndag 30 november 2015

Dagens WOD

Min känsla när vi gick igenom wod'en idag..

..och jag såg att vi skulle göra deadlift!


..och sekunderna efteråt, när jag märkte att vi skulle göra totalt 45st handstand push-ups.


Så jävla typiskt alltså. Det enda jag verkligen inte kan, inte ens 1% - DET ska vi göra en jävla massa av på första wod'en jag är med på.
Nå, jag sa som det var, att jag inte vågar, och jag fick prova på ett par andra lättare alternativ, men alltså nej. Det går bara inte. Jag vågade åtminståne pröva ställningarna men jag har verkligen en spärr i huvudet som gör att det är omöjligt. Får jobba på det helt enkelt. Istället blev det vanliga push-ups men skulle ju verkligen inte säga att formen på dem är nåt att hurra för heller, heheh, orkar typ en strikt med knäna i..

Det är tydligen "deload" vecka nu så man ska inte ta några maxvikter, utan bara 80-85% av vad man orkar, och först ut var 5x3 backsquats, jag har ju bara squat'at med lite vikt i smith'en förr så jag tog bara med 35kg, och sen 5x5 deadlift med 50kg.

Efter det blev det

Egentligen ska kvinnor ha 70kg på deadliften men jag körde vidare med 50kg, och vanliga push-ups då. Just under 8min och genomsvettig var man efteråt.

Blir kul att göra om wod'en om ett halvår/ett år och se hur mycket snabbare och starkare man är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar