måndag 21 december 2015

Årets gran och dagens wod

Förraförra veckan var vi till Kokkola en kväll o hämtade hem en ny julgran från Minimani. Förra året hade vi ingen och året före lagade jag sönder den vi hade, heheh.
Jag är ju som jag nämnt van med plastgran och jag tycker dessutom att de är finare än äkta, så för mig gör det inget att S är allergisk mot äkta vara, + att plastgran kan man ju ha framme mycket längre utan att den börjar barra!


Dagens wod då, jättekul - och svettig!
 (De som är ointresserade (bl.a. Carro heheh) kan sluta läsa här!)

Vi gjorde ett "fireman test" eller va det nu hette, så många reps som möjligt på 1 min, och 3 min vila mellan. Dvs. 1min back squat 45kg, 1min chin ups, 1min bänkpress 45kg och 1min situps, utan att sätta ner stången eller släppa ner sig från racken mellan repsen. 
Hur det gick då..? heheh inte spec bra..
back squat - 15st
chin ups - 0st
bänkpress - 0st
situps - 27st
Hahah.. det skulle inte bli nån bra brandman av mig m.a.o..

Sen amrap (as many rounds as possible) på 12min med 70kg deadlift och double unders.
2 DL, 10 DU, 4 DL, 20 DU, 6 DL, 30 DU osv..
Jag orkade 2+4 DL med 70kg men sen tog jag resten med 50kg, är lite rädd för att ryggen inte ska orka hållas rak när man både ska försöka va snabb och lyfta tungt, så lika bra att ta lite mindre vikt när man blir osäker.. Och herrijestanis va double unders var svårt när man var trött!! Fick typ 1-2 i streck bara hela tiden på slutet.. 
Hursomhelst hann jag upp till 10 DL och 25 DU (skulle ha varit 50det varvet), dvs 155 reps totalt på 12min. Kändes helt tillräckligt - och är fortfarande mör i vaderna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar