söndag 6 december 2015

Bloggkollen 2.0

bloggkollen
NÅJA NÅJAA!

Nu ska vi se då vad Carro har Do It Yourself'at ihop för frågor denna gång..

1. Blir du lätt provocerad av bloggar?
Njää det tycker jag inte direkt. Jag tycker ofta att det lyser igenom ganska bra om folk medvetet försöker provocera, och då bryr jag mig ännu mindre, heheh.

2. Har du nångång själv provocerat i din blogg (på flit?)
Nää inte direkt vad jag kan minnas, känns smått onödigt.

3. Vilken är den senaste bloggen du lag till i din lista över bloggar du läser?
 Anna på Island tror jag! Dock uppdaterar hon sällan (skärpning Anna!) och så e hon påväg hem nu men hoppas bloggen fortsätter ändå.. :))

4. 2 bloggar du läser precis varenda dag?
Nåå nog är det väl åtminståne Carros och Janicas bloggar!

5. Vad är det bästa med din blogg?
Vetefan heheh.. 

6. En bloggare du gärna skulle ta emot tips av när det kommer till din inredning?
Hmm.. Nå nujust kommer jag inte på nån som skulle ha just sån inredning som jag skulle vilja ha.. Finns en massa som har superfina hem men det betyder ju inte nödvändigtvis att jag skulle vilja ha det så hemma hos oss.. Men jag är ju pissdålig på inredning så typ vem som helst som har fint skulle säkert kunna lära mig nåt!

7. En bloggare du skulle vilja äta middag med?
Heidi! Helst i deras nya lägenhet i Stockholm. Det börjar vara allt för länge sen vi sågs! 

8. En bloggare du skulle vilja träna med?
Måste det va en finlandssvensk? Kommer bara på flera svenska.. Tänkte faktiskt senast idag att jag såå gärna skulle vilja på en såndär träningsresa till södern som de ju brukar fixa från svearike. Meeen jaja, kanske Sara Back då!

9. En blogg du saknar i den finlandssvenska bloggvärlden?
Tycker det finns så stor variation redan så jag kommer faktiskt inte på nåt jag saknar!

10. Ett ämne du är trött på i den finlandssvenska bloggvärlden?
Galan. Skulle jag ha varit där skulle jag säkert ha gått igenom alla inlägg som alla skrivit för att kolla om nån råkade ta bild på mig men eftersom att jag inte var där så är det ytterst ointressant, hahah *narcissist*

11. Vad är det konstigaste inlägget du läst på en blogg?
Hmm.. läste en gång nåt med massa bilder ur sims-spel eller va de nu va.. 

12. En blogg du alltid blir glad av?
Knivlisa. Och nej hon är inte finlandssvensk, so sue me.

13. Vems blogg kommenterade du senast? Och vad skrev du?
Alice's blogg, om att hennes Saga är så söt!

14. Om den finlandssvenska bloggvärlden skulle utse en "årets nyårskaramell", vilken blogg tror du skulle vinna?
Fan va jobbiga frågor Carro..

15. Vad tycker du är det viktigaste på en blogg?
HUMOR! Sen så jag tycker om att se fina bilder, dock lägger jag ytterst sällan upp såna själv..
..kanske delvis därför min blogg suger vid närmare eftertanke..

16. Vilken är din favoritgengre på bloggar?
Nåå bloggar med humor (min sorts humor) går jag nästan alltid tillbaka till även om jag inte känner bloggaren personligen. Men annars så är det nog mest vardagsbloggar till personer jag känner/är bekant med som jag läser.

17. 2 saker du aldrig skulle blogga om?
Om S och jag bråkat om nåt (händer iofs inte så ofta heller), ooooch.. S's sovställningar. Jag har "jättefina" bilder men dom lägger jag inte upp. Kan hända jag skulle bli singel på köpet..

8 kommentarer:

  1. På tal om humor så ääälskar jag din!! Precis sånt jag tycker är underhållande att läsa. Så ja. Tack :)

    SvaraRadera
  2. He e no ba ti koma hit på middag, Oliver får no koma å ;) Hehe nä men vi syns ju ti jul, kanski he iaf blir julbrunch som vi liti fundera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nångång ska vi no koma, he kan ja lova! Dock osäkert ännu på när he blir! :D Joo ja ha tänkt på hede julbrunchen att vi ska no ha e, fast hos oss så ryms vi ju oså får ni si olliboy på sama gang :)

      Radera
    2. Ja, he sku ju va perfekt bara du int e trött på att allti vara vi ert tå vi råkas, hehe :D Ni råkar ba ha bästa ställi fö sånt.

      Radera
    3. Haha nee! Mi casa es su casa som ti pa sej! ;)

      Radera
  3. När kommer nästa avsnitt mamacitas? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi skulle gärna ge ut nånting före jul, men får se om vi hinner fixa ihop nåt, annars blir det nog först nästa år tyvärr. :/

      Radera