fredag 1 januari 2016

Att sträva efter under 2016


Jag tror ju inte riktigt på att sätta upp löften, eller för mig funkar det iallafall inte. De bryts på mindre än en vecka och sen är det där. Istället har jag mål att sträva efter under hela året.

Jag får t.ex. äta skräpmat och godis, men jag ska försöka skära ner på gångerna och mängden. Just med den punkten började jag faktiskt redan i måndags (varför vänta till nyår om man är motiverad tidigare?) och åt inte en enda bit godis förrän igårkväll när jag med gott samvete åt några bitar choklad medan vi såg på film. Det smakar dessutom mycket bättre när man äter bara ibland istället för varje kväll (som jag gjort de senaste veckorna..). Snabbmat ska vi försöka vara utan hela januari och sen bara äta nångång ibland, inte varje helg som det emellanåt blir för oss..

Ang. loppet får jag sen välja sträcka och tidpunkt med hur det passar och i vilken form jag är, men nåt lopp ska jag springa iallfall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar