måndag 14 mars 2016

Måndagsframsteg

Idag har vi haft fullt upp hela dagen känns det som, fastän vi egentligen inte gjort så mycket. Oliver och jag for o veckohandlade på dagen och sen har vi (mest jag) lagat tacopaj och nu ikväll var jag o tränade. 

Det var backsquat på schemat, (knäböj med skivstång på nacken) och man skulle hitta sin 3 rep max. Nå, jag har ju tagit 2x5 rep med 55kg så tänkte ju nog att jag skulle få ökat vikten på 3 rep då. Men icke! Fick bra upp 55kg, försökte med 60kg men fick bara 2 rep, likaså när jag sänkte till 57,2kg. Alltså så irriterande! Nå, har ju inte alls squattat med mer än 55kg förr så det blev ju lite framsteg iallfall, om än inte på rätt uppgift.

På tal om ketchup, killen håller på lär sig krypa! Många tappra försök men har inte riktigt fattat knixen än, nu är det mer krypställning - slänga sig framåt, krypställning - slänga sig framåt. Eller så rullar han dit han ska. Men han slipper ju från A till B iallfall, heheh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar