torsdag 31 mars 2016

Utanför min comfortzone

Jag har ju börjat springa lite nu i vår redan, har bestämt mig för att vara med i ett par lopp i sommar och nu när Isabella, Träningspaletten, ger ett testa-på tillfälle för att prova ett pass med hennes löpgrupp idag så måste man ju passa på att prova va med!

Speciellt löpteknik är jag intresserad av att lära mig mer om. Just nu försöker jag ju minnas att sträcka på mig och sånt som jag skrev om HÄR, men just steget har jag inte så stor koll på. Man vill ju helst inte dra på sig skador innan man ens kommit igång på rikigt, så det är nog viktigt att lära sig lite mer innan det är för sent.

Nå, nu är jag ju lite nervös, jag är ju med i en springgrupp på fb men den är inte jätteaktiv, där får man skriva om man är på väg ut på en runda och vill ha sällskap, men oftast springer jag ensam. Så jag har ju inte så stor erfarenhet av att springa i grupp m.a.o. Tänk om jag är helt skit? Orkar typ 100m medan de andra tänkte springa 10km? Nånej nog vet jag att jag skulle orka 10km om det riktigt vill sig, men jag är ju van att få ta den takt jag vill, när jag vill. Att anpassa mig efter andra har jag ju inte behövt göra så ofta.

Men hej, man ska väl sätta sig utanför sin comfort zone ibland för att utvecklas! Jag har fått lurat med mig min kusin Sara så vi får väl flåsa på efterkälken tillsammans om vi inte orkar hänga med, heheh.

Efter en löprunda en kväll förra sommaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar