torsdag 14 april 2016

Inofficiellt coopertest

På söndag är det coopertest via CFJ, och både S och jag ska delta och se på vilken nivå vi ligger.
Jag har inte testat springa cooper sen vi blev tvingade typ i högstadiet nångång, och då orkade jag ju inte ens springa i 12min i streck. 
Nå, nu orkar jag ju visserligen nog springa hela sträckan, men blev väldigt besviken på mina 2170m när jag testade själv ikväll. Sprang ju inte på nån bana nu utan bara hemifrån efter vägarna, så det blev att vänta lite vid 2 övergångsställen på bilar och så var ju typ sista 400m lätt uppförsbacke, men ändå.


Det positiva i situationen är ju åtminståne att jag nu vet lite hur jag ska springa. Hur hårt jag kan springa för att orka genom hela med bra tempo och ungefär hur länge jag kan spurta på slutet. Spurtade nu bara sista 30sek men kommer nog ge allt på sista 1,5min på söndag. Dessutom springer vi på bana då så jag förväntar mig resultatförbättring annars blir jag förbannad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar