måndag 11 april 2016

Nästan nära döden

Lillkillen har för första gången fått en bula och ett (jättelitet, känner mig ganska hönsmammig) märke i huvudet idag. Gissar att det inte kommer vara sista gången heller så det är väl att vänja sig vid att ha hjärtat i halsen ibland.
Dock verkar det inte ha varit supertraumatiskt att falla när man försöker stiga upp vid vardagsrumsbordet för direkt gråten var över så skulle det nog göras om igen.


Har nån förresten nåt tips på goda bakverk till Olivers 1års kalas? Lättbakat får det gärna vara för mina bakskills är ju ungefär på samma nivå som Olivers. Skulle gärna vilja ha nåt lite mer spännande än vanlig tårta, men jag har ingen aning om vad jag ska hitta på.

Ikväll slängde jag ihop en nyttigare version av kokosbollar - dadelkokosbollar, att gotta på medan jag ska titta på första avsnittet av Bonde söker fru! Så gott (och på lagom svårighetsnivå heheh)!

4 kommentarer:

  1. Man vänjer sej aldrig vid deras olyckor, jag blir lika rädd varje gång barnen faller och slår sej :/ nu med lillebror har jag på känn att vi kommer att besöka jouren mååånga gånger för trots sina 10 månader så har han redan fått sår i munnen tre gånger + alla vanliga fall där han slagit i huvudet. Men trots det så är det nog samma fart på alla dagar :)

    På tal om kakor så tänkte jag fixa en vattenmelontårta till barnkalaset för den äldre :) hittade på pinterest :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oliver hade också fallit o börjat blöda litelite ur munnen en dag, jag var dock i jobb då och lika bra var väl det för jag skulle säkert ha blivit helt hätä. :D

      Janica hade lagat frukttårta åt barnen också när Melvin fyllde 1 o de va ju väldigt lyckat, så kunde de också få smaska på nåt gott! :)

      Radera
  2. Gjorde en frozen dajmcheesecake med karamelliserad mjölk på toppen i söndags då pappa fyllde år. SVINGOD och relativt enkel!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter gott! Går det att få receptet?

      Radera