tisdag 26 april 2016

Man blir stark av förkylning

Det var en vecka sen jag tränat sist p.g.a förkylningen, och jag tycker verkligen det är viktigt att lyssna på kroppen när den behöver vila o inte misshandla den med träning om den inte orkar. 
Idag kände jag mig dock tillräckligt frisk för att träna, utan nåt mål om bra tid på nån metcon eller allt för tunga lyft. Men tji fick jag! Tempot kunde jag hålla nere men lyften blev tunga.
Det blev till och med rekord med 50kg på clean and jerk! (d.v.s. stången från golvet upp till axlarna, och därifrån upp över huvudet på sträckta armar)


Ikväll ska S beställa vikter hit hem från Rogue, och det frestar nog så jäkligt att beställa ett eget lyftarbälte och speedrope så man inte skulle behöva gå o gräva i S väska hela tiden, och hälften av tiden ändå glömma dem hemma. Och hej, det är ju min första morsdag snart som ju kunde uppmärksammas (med träningsredskap heheh)..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar