lördag 23 april 2016

Tankekraft och en annars trevlig dag

Jag har gått och blivit förkyld. Att man inte uppskattar sin otäppta näsa så länge man är frisk! 
Ojoj det är nog lite småjobbigt dehär liivi ibland. Nåja.
Jag har ju en teori om att jag alltid blir förkyld om jag sover en natt utan strumpor, vilket visade sig stämma även denna gång. 
Tror dock att det mest beror på att jag själv övertalat mig om att jag blir det och då blir jag det omedvetet. I högstadiet blev jag plötsligt sjuk då jag gick och hoppades på att bli det för att slippa åka med på skolresa, och jag blev direkt frisk igen dagen efter att alla andra 9:or åkt iväg och jag hade fått lov att stanna hemma. The mind is powerful.

Igår var vi och jumppade loss på Maxifun med kompisarna ett par timmar, och idag har S varit i Vasa hela dagen så jag och O styrde kosan mot Bennäs och Maddes house! Även Anna kom dit så det har varit en riktigt trevlig dag! Anna flyttar till Köpenhamn nästa månad, så det blir väl ett tag innan vi träffas igen, men nu har jag ju ännu en orsak till att åka till Köpenhamn (förutom att jag velat dit flera år redan då de verkar va så fint, och A-L bor i Lund vilket ju också är nära) när jag har råd!

När vi är hemma håller vi mest på med sånthär; drar ner allt från vardagsrumsbordet och tar tvdosorna fast man egentligen kanske inte får, men mamma inte orkar säga nej flera gånger så det blir "jaja ta e tå" istället. He's got me wrapped around his little finger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar