måndag 25 april 2016

Trädgårdsmotivation

Vädret är skit och nu är 2/3 av familjen förkylda. Gårrherrlit.

Jag väntar så på att det ska bli fint väder, varmt i luften och man kan börja fixa mer utomhus!
Vi ska ju ha rivit upp hela jordgubbslandet, vilket kommer bli skitsvårt då plasten ju är helt inväxt, så det kommer säkert ta sin tid. Sen ska jorden luckras upp, lagas nya bänkar , nya plantor och ny plast på. 
Men det kommer vara värt det att ha nytt fint jordgubbsland istället för dethär ogräsfyllda som vi har!

Jordgubbslandet när vi förminskade det lite förra våren (... eller jämnade jag bara ut jorden förra året..? tror vi förminskade det året före).
Nu kommer vi förminska det ännu lite mer. Känns onödigt att ha så mycket så de hinner ruttna innan man får plockat dem. Åtminståne 4 rader härifrån försvinner i år.

Betydligt finare när det grönskar!

Ni ser ju att vi även har en hel del bärbuskar. Jag skulle dessutom gärna ha ett körsbärsträd/plommonträd eller nåt där vid skogskanten också! 

Det vi också har bestämt oss för att laga är en till terass! Vi har funderat på om vi ska flytta terassen vi har så den sitter ihop med huset istället, bara flytta den en bit o bygga till mot huset eller bygga en helt skild terass som är fast i huset. 
S skulle helst flytta den vi har men det skulle betyda att det bara är sol på terassen på morgonen, vilket jag inte gillar. Nog ska man kunna sitta o chilla i solen om man har terass. Så det blir en smalare terass vid huset där matbord + bänkar får stå (+ gärna en upphöjd odlingslåda fast i den terassen där man kunde odla sallad och örter), och den gamla får vara kvar där den är med soffgrupp + grill.


Hahah SÅ snygg bild (... speciellt outfiten o den fräscha frisyren) från förra våren typ i maj. (undrar varför jag inte bloggat den tidigare.... eheheh) Helt höggravid gräftade jag omkring o jämnade ut ett gammalt trädgårdsland!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar