måndag 23 maj 2016

Det är på gång i landet

Idag kände jag att det var dags för vårt jordgubbsland att återgå till sin ursprungliga form och inte va en enkel vardaglig jordplätt mer. Sagt och gjort. Sökte sällskap till Lepplax och fann Carro som gärna hängde med! 


När vi var klara där var klockan nästan nattningsdags, så gjorde jag som en god mor skulle göra o åkte hem och pussade mitt barn godnatt o satt och sjöng tills han somnade? Svar: Nej. Jag for till Carros föräldrars och åt korv (Carro var nog också med, jag stövlade inte in där ensam o krävde mat heheh (låter ju dock inte helt olikt mig heller men..)) och överlät nattningen åt fadern.


Väl hemma sov barnet sött och jag satte igång med det tidigare omnämnda landet. Gjorde "kullar" (Obs! kan hända att de inte kallas "kullar" i officiella jordgubbslandssammanhang) och stuvade ner alla 60 jordgubbsplantor. Räckte ju dock bara till halva så fler ska inhandlas snarast. Det ser dock ganska tätt ut mellan plantorna så får se sen om jag är så begåvad som jag tror mig vara eller om jag gjort ett misstag i mitt val av avståndsmätningspinne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar