måndag 16 maj 2016

Omedvetet sabotageförsök och trädgårdarbete

Idag har vi hunnit med mycket känns det som! Intressant hur hela ens kropp o själ får 100 gånger mer energi bara för att det är fint väder!

Oliver och jag började eftermiddagen med att varva alla hyllor i Halpa Halli i brist på bättre göromål och för att jag är i jakt på en kruka som en klematis ska ha en chans att överleva i. Vi skulle dessutom på kaffe (självinbjudna heheh) till Begi och Leons sen, och ovetande men dock tydligen sabotörsugen gäst som man är tar man med KINUSKIBULLAR åt en SOCKERSTREJKARE! Mm-hm bra gjort Beth. Nå, Begi har många gånger starkare självdiciplin än mig (som ju egentligen också skulle va utan sötsaker i maj.. det höll typ 2 dagar) så jag fick sitta o trycka i mig en bulle själv.

Nåja, efter Olivers eftermiddagslur styrde vi kosan mot Larsmo och min fammo och faffas för att låna deras jordfräs och fräsa(eh?) upp jordgubbslandet ett par varv. Så det har S sysslat med medan O och jag byggt spaljé ikväll!
Jag vill ha en spaljé som täcker lite av "cykeltaksingången", men ville inte lägga pengar på det, och man är ju inte den som har tummen mitt i handen *byggmästardotter* så istället för att spendera en endaste euro så rev jag ner de gamla fyrkantiga trätaklisterna från sovrummet som vi ännu ska renovera, och använde dem till dethär istället!


Oliver tyckte det såg roligt ut när S vände upp landet.


Hann inte riktigt få färdigt spaljén ikväll så det blir att fortsätta imorgon. Den ska alltså målas vit och sättas fast där vid sidan som jag ritat in på bilden, och så en klematis i en stor kruka där framför som får klättra sig uppåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar