fredag 27 maj 2016

Hela fredan

Idag har vi hunnit med mycket, vi startade redan från förmiddagen med att åka till min fammo o faffas så S fick hjälp med att hyvla bräder. (bra med en f.d. snickarfaffa med eget snickeri) Tydligen är vårt hus från typ medeltiden så våra fasadbräder är tunnare än de som säljs nu så de behövde fixas till för att passa. 

På vägen hem kom vi på att vi åker på lunch till Pavis för att fira att S fått semester. Sagt och gjort! Dock kände vi oss smått malplacerade där bland stans "bättre" folk (eller ok, folk med hela o rena kläder åtminståne heheh) i våra minst sagt vardagligt fula kläder. Det, plus att maten inte smakade (enligt mig, enligt S var de gott) gjorde att vi typ svepte i oss på 5min o sen for därifrån.

Oliver och jag for sen bara hem o svängde på gården före vi åkte till villa Eken på kaffe med bl.a. dessa pinglor och färgglada småkottar!


Hur det gick där kan ni läsa lite om här, heheh.

Ikväll har jag som sagt varit o tränat, och pappa och S har spikat upp nya bräder runt terassdörren, så nu är stugan hel på utsidan igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar