måndag 2 maj 2016

Måndagssol

Idag startade vi dagen med frukost, och sen lite trädgårdsjobb! För ett par kvällar sen var jag ute o sågade ner lite äppelträdsgrenar och syrengrenar, så nu var det dags att samla ihop dem och slänga upp dem på kärran så vi får föra till ekorosk. Oliver har hittills bara suttit stilla utomhus men nu har han han börjat våga krypa på gräsmattan!


Sen har vi varit cyklandes (i motvind båda vägarna fml) till Fias föräldrars på kaffe! O somnade i cykelstolen på vägen hem så det var bara att lyfta över honom i vagnen sen. När han vaknar ska vi hoppa i bilen o åka o titta terassdörr så pappa får komma hit o fixa det nångång!

2 kommentarer:

  1. Kryper han alltid med ena benet sådär? Min dotter kröp också sådär och sen när hon skulle börja gå så var det benet som hon hade krypgått med mycket starkare så hon hade svårt att ta steg med det andra benet. De drog ut på tiden med gåase. Vi fick som råd att när hon kryper kan man krypa bakom och hålla i fötterna så att barnet är tvungen att krypa på knäna. Hoppas du förstår hur jag menar. Men min flicka började nog gå och springa men de kom betydligt senare än vad det enligt boken borde. 😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han började krypa "normalt" ett par dagar men då han började stiga upp mot möbler så började han krypa sådär, o gör det sen dess! Jaa, jag har nog tänkt på det och har försökt träna med honom att krypa normalt, men det leder bara till att han blir skrik-o-gråt-förbannad så det har fått va.. Han tycker om att gå när man håller honom i händerna o åtminståne då verkar han nog gå bra med båda benen men får vänta o se hur de blir. :)

      Radera